Begin 2021 is er een initiatief gestart een Mooi Leven Huis op te zetten voor jongvolwassenen met meervoudige beperkingen in Zuid-Holland. Een wooninitiatief waar het persoonlijk welzijn van de bewoners individueel én de betrokkenheid van het gezin waar ze zijn opgegroeid voorop staat en wat ruimte zal bieden voor maximaal 30 bewoners.

Dit idee sprak mij als voorzitter van Stichting Nadja zo aan, dat ik me direct heb aangesloten en inmiddels in de kopgroep zit om dit grote, mooie project te doen slagen. In een half jaar tijd zijn er al 22 bewoners aangemeld en is er een stichting gevormd. Van hieruit wordt de volgende stap het vinden van een zorginstelling die de professionele zorg gaat leveren, waarbij leidraad is dat zij bereid zijn het beleid dat de stichting Mooi Leven Huis heeft opgesteld, uit te willen voeren.

Gelijktijdig wordt er gezocht naar een geschikte plek in de regio Nieuwkoop. Er wordt gezocht naar een plek van 3500 m2 minimaal voor wonen en dagbesteding op één terrein.